26 helmikuuta, 2014

What's on my iPhone?

Tässä sairaana ollessani oon selaillu eri blogeista erilaisia postausaiheita. Tätä aihetta oltiin esitetty videolla, tekstinä ja kuvin. Mulle sopivin tapa on kuvat ja teksti :)

Mulla on ollu viime joulukuusta asti hopea iPhone 5S. Entisessä puhelimessa ei ollut mitään vikaa ja se toimii edelleen, paitsi ettei sillä päässyt nopeasti minnekkään. iPhone 5S :n parhaita puolia on selkeys, 8 megapikselin kamera edessä JA takana, keveys kevyin iPhone, zoom ja ohjelmat. Erityisesti Bloggerin käyttäminen puhelimella on ollut kuin vastaus mun pyyntöihin :D


Ennen ku sain iPhonen, olin tietenki haaveillu jos monenmoisesta suojakuoresta. Noh, nyt en oikeestaan oo saanu edes hankittua niitä :D Toisaalta hyvä vaan... Mutta suorastaan pelottaa tuleva Maltan matka! Sen takia vaan, osaanko varata tarpeeks rahaa ja sanoa välillä itelleni ei ostosten suhteen :(


Yksi juttu, mikä mua ärsyttää iPhonessa, on tää lukitussysteemi. En toisaalta tee tolla mitään, mutta pidän sitä kuitenkin :D Halusin siis sellasen viivoilla toimivan käytännön. Sormenjälkitunnistin mulla on, mutten osaa käyttää sitä :D Niin ja seuraavaa kuvaa edeltää mun ja Antin hassu pusukuva, joten jätän sen omaan tietooni.

Tässä on mun aloitussivut. Perusjuttujen lisäksi mulla on itse ladattuja sovelluksia varmaan suurin osa kaikista sovelluksista. Haluan esitellä teille pari sovellusta, joihin oon ite ''rakastunu''... En oo tilannu koskaan maksullisia sovelluksia.

Tuolla alapalkilla näkyy ensimmäisenä vasemmalla WhatsApp. Tekstaan kavereille ja äidille tän kautta, joten puhelinlaskua kuluu vain perusmaksun verran. Oon huomannu etten ''osaa'' enää kirjottaa tekstiviestejä. Tai siis jätän ne liian lyhyiksi ja täten joudun lähettää heti useamman viestin peräkkäin. WhatsApp :lla tulee väkisin lähetettyä lyhyitä, yhden lauseen viestejä. | Dreamdays ja Big Day Lite on saman aiheen juttuja, eli voi merkata tärkeän päivän, johon sovellus laskee kuinka monta päivää on jäljellä. Ulkoasua lukuunottamatta noiden ainoa ero on, että Dreamdays :in voi merkata useamman kuin yhden päivän.  
Näin sujuu tärkeiden päivien odottelu nopeammin :)
Emoji on sinänsä ihan turha tai en ymmärrä miks sitä ei saa pois näkyvistä mutta ilman sitä en vois käyttää WhatsApp :ssa muita kun ihan tavallisia hymiöitä. Eli Emoji on yksi näppäimistömuoto. | eBayn oon ladannu, koska tykkään haaveilla ja selailla tuotteita sen kautta. En oo sieltä tilannu koskaan mitään, mutta halvat hinnat on koukuttavia :D | Casall T.O.D on kuin personal trainer puhelimessa! Käytän sitä enimmäkseen treenien etsimiseen ja katson sieltä mallia ja ideoita miten jotkut liikkeet tehdään. | VR Mobiili ja Junat kartalla auttaa mua matkan suunnittelussa vaikka tilaan liput aina koneella ja onhan se tarpeellista matkan aikana seurata että miten rauhassa on tarve venailla junaa. :D

Peleistä löytyy Panda Pop, Candy Crush ja Temple Run 2.

Verkoistoissa mulla on Facebook, Instagram ( essiirenexo ), Twitter, Ask.fm ( essi_irene ), Blogger, S-Pankki, Kik Messenger, We Heart It ja Fashiolista.

Jos jotain huonoja puolia voin sanoa, niin mm. sähköposteja tulee luettua harvemmin, koska en voi lukea kun toisen osoitteen viestejä. Ennen luin molempia yhtä ahkerasti. Mutta sähköpostejen kirjoittaminen on kyllä helpompaa nyt. Lisäksi mulla menee hermo siihen, että akkua saa olla lataamassa joka ilta. Juu, mulla on näyttö aika himmeällä, mutta silti. Mutta muuten tää on kyllä ollu hyvä lisäys mun Omena-perheeseen :D

Mitä tykkäsitte? :)
<3 Essi

16 kommenttia :

  1. hei mimmosia hymiöitä käytät :) ? koska mulla kans iphone ( 4 kylläkin ) ja käytän whatsappissa myös tälläsiä emoji-hymiöitä, jotka oon saanu lisättyä kohdasta asetukset-yleiset-näppäimistö-näppäimistöt-lisää näppäimistä ja sieltä emoji :) tää saattaa siis korvata sun emoji-ohjelman ja sitä voi myös käyttää tavallisissa tekstareissa yms. :) en mee siis mitään vannomaan, mut kannattaa kokeilla jos sulla ei tätä jo oo ! :) tosi kiva blogi muuten ja aivan ihana vanhojen tanssimekko ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu siis tarkoitin tuolla justiin sitä että mulla on ne käytössä :D Mutta sitä hain, että eikö tuota sovelluksen kuvaketta saa pois ''työpöydältä'' :( Kiitos kommentista :)

      Poista
  2. Mikset voi lukea kaikkia sposteja? Mulla on ainakin 3 tiliä yhdistetty puhelimeen ja tää hakee kaikista niistä postit 15min välein :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ilmeisesti vaan osaa niitä lisätä tuohon Mailiin :D

      Poista
  3. Ilman emoji-sovellusta voi käyttää niitä hymiöitä :) menee asetuksiin ja lisäät vain näppäimistöksi emojin, sitä itse sovellusta ei tarvita. Ainakin itsellä toimii mun iPhone 5:sessa näin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli voin huoletta poistaa sen? Kiitti sulle tästä! :) (Y)

      Poista
  4. Mä olen lisännyt mun molemmat google tilit ja voin lukea kumpaakin s.postia iphonesta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpäs perehtyä tarkemmin käyttöohjeisiin ja hakea netistä vinkkejä... Hyvä että se on mahdollista, koska se oli sillon Nokia-aikoinani niin helppoa ja pysyi viesteissä ajantasalla

      Poista
  5. Tää oli tosi kiva postaus! Löytyi uusia kivoja sovelluksia ;)

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Toi sovellusjuttu oli yks niistä syistä miks halusin tän postausken tehdä. On kiva jakaa muille tietoa jutusta, jonka on itse kokenu toimivaks ja käteväksi :)

      Poista
  6. Mäkin sain viimeviikolla iphone 5s, mun rikkinäisen 4s tilalle. Oon kans ollu tosi tyytyväinen ja seuraavaks pitäs hommata noita suojakuoria! :D

    http://inka-allornothing.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu :D Joo, ja ku noiden kokoero on kuitenkin suht. suuri, niin ärsyttää varmaan kun joutuu ostamaan kaikki uusiksi. Mutta on ainakin aihetta shoppailla ja tilailla ;)

      Poista
  7. Saako tota dream days juttua android puhelimii? :) esim samsung trendiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo 100% varma... Mutta tosi monia sovelluksiahan saa eri järjestelmille. Hae sun Play -kaupasta (tai mikä onkaan) tolla nimellä niin eiköhän se sieltä pitäis löytyy :)

      Poista